EMBEDDED IN: Allmänt
0

Selena som förebild!

Tanken om en förebild kan ta många former från humanitära insatser, donationer, välgörenhets konserter till sina egna erfarenheter om hur man kan övervinna "demoner" i våra liv.

Tack vare sin ställning får stjärnorna vara opinionsbildare, de kan påverka och hjälpa till på olika nivåer. Här är några exempel på unga kändisar som förtjänar förebilds titeln.

 

Selena Gomez

Selena blev medlem i UNICEF år 2009 och blev därmed den yngsta kändis som fått denna titeln (hon var bara 17 år).

Sångerskan och skådespelerskan besökte behövande barn i Ghana, man kan vara uppmärksamma över att det finns många unga som hjälper till.


Några få vet att Selenas mamma Mandy bara var 16 år när hon födde Selena.

Selena har inga syskon och hennes föräldrar skilde sig när hon var 5 år gammal. Hennes mamma gifte om sig 10år senare. Selena har öppnat upp i intervjuer om sin mor och purity ringen hon bär, hon säger att "Det är ett löfte till mig själv, och till min familj och till Gud. Vissa säger 'Hon försöker för mycket' Men jag försöker inte vara någon annan än mig själv" Det var Selenas biologiska pappa som gav henne ringen när hon var 12 år och hon har sedan dess försökt hålla sitt löfte"Folk säger 'Oh, hon har fått en purity ring, hon har fått det, hon har det - hon försöker vara en bra tjej. Det är så konstigt". Gomez har en storuppskattning för hans mamma som inspirerade henne att fullfölja sina drömmar och fortsätta att vara framgångsrik. "Min förebild är först och främst min mamma" säger hon.



-Selenaforever



Comments
WRITE YOUR NAME:

E-MAIL ADDRESS: (won't be published)

URL/BLOGADDRESS:

WRITE YOUR COMMENT:

BE REMEMBERED?



Trackback