EMBEDDED IN: Julkalender 2012
0

3 december - 2012

Bakom lucka 3 finns det Tips för att få bra betyg.
 

Mina främsta tips är:
1. Att lyssna på lektionerna. Tro mig, jag vet att mobilen är rolig men lyssnar man på lektionen och verkligen försöker ta in det som läraren säger, blir det mycket lättare för dig att plugga.
 
2. Planera. Det är så lätt att man tänker "Jag pluggar om 10 min", och sen är helt plöstligt är det för sent. Om du planerar in när du ska plugga gör du det då, och då hinner du med annat kul
 
3. Det här kan jag vara dålig på men var muntlig. Det är typ vad alla lärare tjatar på, i alla fall i vår klass. Betygen hänger inte bara på proven, utan och på lektionerna.
 
4. I tex SO är det lätt att man skriver av en mening som står i boken, fast egentligen fattar man inte vad man skriver. Försök att alltid förstå vad du har svarat, för annars är det nästa omöjligt att lära sig när du ska plugga.
 
5. Hitta ditt sätt att plugga. Ibland kanske man pluggar men det fastnar aldrig. Du måste komma på ditt bästa sätt att plugga. Tex att någon annan förhör dig osv. 
 
Hoppas att det var helt okej tips! 
Har ni några bra tips? Kommentera gärna!

Comments
WRITE YOUR NAME:

E-MAIL ADDRESS: (won't be published)

URL/BLOGADDRESS:

WRITE YOUR COMMENT:

BE REMEMBERED?



Trackback