EMBEDDED IN: Allmänt
1

En del av intervjun till tidningen "InStyle UK"


Selena Gomez. FN:s barnfond.
"Jag gick till Ghana med Unicef och jag blev förvånad över hur barnen vill få utbildning. Det är något man inte vill i USA. Det fanns ett par gånger när jag sa "jag hatar läxor, jag hatar matte" - men det finns bokstavligen sånna som ber om det.Jag träffade en tonåring som reste från by till by och protesterade mot brist på utbildning, och i slutändan riktades en kulspruta mot hans huvud. Jag blev chockad av vad som hade hänt - och han var bara 14år gammal! Varje dag finns det någon liten sak som jag oroa mig om mitt hår eller att jag vaknar för tidigt, menmina möten med människor från Ghana gjorde det att verkar oberörd. Jag uppmanar alla, särskilt ungdomar, för att hjälpa barn som är mindre lyckliga än oss. "

Hur du kan hjälpa till?
"Vi är verksamma i över 150 länder,(bl.a Sverige) som räddar liv för UNICEF genom att tillhandahålla mat, rentvatten, utbildning, skydd och räddning än någon annan humanitär organisation i världen.

För mer information om hur du kan bidra till detta, samla in pengar eller volontär, besök unicef.se

-selenagomezswe



Comments
POSTED BY: Ida Edström - Östersunds näst största blogg.☺

vem har gjort designen ? :) sjukt fin!

DATE: 2012-01-08 / TIME: 13:58:27 / URL/BLOGADDRESS: http://tjejenida.blogg.se/



WRITE YOUR NAME:

E-MAIL ADDRESS: (won't be published)

URL/BLOGADDRESS:

WRITE YOUR COMMENT:

BE REMEMBERED?



Trackback