EMBEDDED IN: Julkalender 2012
0

4 december - 2012

Bakom lucka 4 så finns det Tips på bra novellbloggar!
 
Självklart så har alla olika läsintresse, men novellbloggar som jag läser och gillar är:
 
1. JSSMN.BLOGG.SE
Pearl är 17 år gammal och bor i Startford, den lilla tysta staden i Kanada. Bara för några år sedan, hösten 2009, omkom Pearl’s föräldrar i en hemsk olycka. Olyckligtvist klarade sig inte någon av dem. Ända sedan dess har Pearl försökt att komma över sina föräldrars död, men hon behövde inte göra det ensam. Utan hon har alltid haft hennes storebrors stöd, Jacob, som bara är 2 år äldre än henne. Med ett tak över huvudet, bor hon med sin storebror och faster, Aunt Rose. Pearl är en sådan tjej som tänker på sin framtid och skolan, hon har alltid drömt om att komma in på Kanada’s största collage, McGill. Men med det behöver man bra betyg, eller rättaresagt, strålande betyg. Det är förns den dagen, Pearl’s engelska lärare, Mr. Haymitch, tilldelar en uppgift till klassen, en uppgift som kommer ta upp hela 75% av hela betyget i engelska. Det är då Pearl tilldelas med den nya, mysteriska och snygga killen med den svarta skinn jackan, mörk tonade Ray Bans, den svarta liknande Batman bilen och de mörka hasselnötsbruna ögonen, ingen mindre än Justin Bieber.
 
2. MYYBIEBERSTOORY.BLOGG.SE
 
 
3. MYBIEBERDRUG.BLOGG.SE
(Det finns ingen prolog, så jag tar ett stycke från första kapitlet!)
 Jag fattade inte hur hon kunde låta detta hända. Jag slängde igen min sovrumsdörr hårdare än nödvändigt bara för att hon skulle veta hur arg jag var. Mina blåa tapeter var utbytta till en ljus färg, alla mina tavlor som hade hängt på väggarna var nu nerpackade i olika lådor och garderoben stod tom och övergiven. Det kändes nästan som om mina fotsteg ekade i det tomma rummet. Jag slängde mig i min säng, det ända jag hade kvar. Jag kunde höra mamma röra sig på undervåningen då det plingade på ytterdörren. Det var säkert Steve som skulle hämta det sista av hennes lådor inför morgon dagen. Steve var mammas nya pojkvän, jag vet egentligen  inte hur många pojkvänner hon haft efter att pappa stack eftersom jag tappade räkningen efter sju. Dem kommer och går, precis som om vi vore ett hotell. Hur som helst har Steve fått ett jobb i Australien och han bad mamma att följa med honom, så vad gör hon inte för honom. Han är det viktigaste i hennes liv. Just nu i alla fall, jag bara väntar på den dagen då hon ringer gråtandes till mig och ber mig komma hem igen. Jag själv tvingas flytta till min pappa som jag inte haft kontakt med någon gång i mitt liv. Han stack nästan direkt efter min första födelsedag, och sen dess har jag inte hört ett ord av honom. Jag vet inte ens hur han ser ut, hur hans röst låter eller hans intressen. Ingenting visste jag. Femton år utan några tecken på att han velat ha mig i sitt liv, så att tanken på att flytta in till honom gjorde mig illamående. Jag hoppas innerligt att detta bara var en dröm. Imorgon var det dags att lämna min barndom och starta ett nytt kapitel i mitt liv. Det skulle bli en hemsk bok. 
 
4. BIEB.BLOGG.SE
 
 
5. BIEBERTIME.BLOGG.SE
Det går inte att lägga till ett litet stycke från texten, men jag tror nog att alla ni känner till biebertime :)

Har ni några tips? Kommentera gärna!
 

Comments
WRITE YOUR NAME:

E-MAIL ADDRESS: (won't be published)

URL/BLOGADDRESS:

WRITE YOUR COMMENT:

BE REMEMBERED?



Trackback